1 Automatyzacja producentów
Tylko dlatego, że możesz przesyłać strumieniowo, nie zawsze oznacza to, że powinieneś . Uproszczenia w technologii sprawiły, że streaming stał się bardziej dostępny, ale wyniki często są gorszej jakości. Licealne koncerty sportowe i zespołowe stanowią typowe przykłady, w których często widzimy szybkie przesuwanie kamery, które wywołuje zawroty głowy lub kiepskie audio i drżące wideo z telefonu komórkowego, który wywołuje chorobę morską.
Na szczęście na rynku pojawiają się bardziej przyjazne dla konsumenta, opłacalne produkty i usługi, które wymagają niewielkiej interwencji człowieka podczas transmisji na żywo. Korzystając z kamer stałych lub panoramowanych (PTZ), możesz stworzyć produkcję o dobrej jakości, która jest całkowicie zautomatyzowana. Istnieje kilka opcji dla zautomatyzowanych rozwiązań o różnych poziomach złożoności.
Wspólnym tematem jest tutaj prostota. Będziesz mieć pewną początkową inwestycję w sprzęt i prawdopodobnie niektóre powtarzające się koszty usługi przesyłania strumieniowego - ale nie będziesz musiał zatrudniać producentów i operatorów kamer na każde wydarzenie. Wynik końcowy? Więcej, treści o wyższej jakości i stosunkowo niskie koszty produkcji i dostarczania. Rok 2018 jest rokiem, w którym tego typu automatyzacja przechodzi od koncepcji do głównego nurtu.
2 Automatyzacja przeglądarki
Tak jak w 2018 r. Zobaczymy zwiększoną automatyzację producentów treści, możemy również oczekiwać lepszej i inteligentniejszej automatyzacji dla użytkowników końcowych. Dzięki odpowiedniej architekturze mediów zarówno widzowie, jak i twórcy treści mogą zaoszczędzić czas na odkrywaniu treści. Zautomatyzowanie procesu odkrywania zwalnia użytkowników od poświęcenia większej ilości czasu i daje producentom więcej czasu na tworzenie treści dla tych widzów. Od przekierowywania treści i odkrywania po łączność na różnych urządzeniach automatyzacja ułatwi Ci znajdowanie, oglądanie i udostępnianie tego, czego chcemy. (To samo dotyczy również treści audio).
Rok 2018 będzie opierał się na wprowadzeniu uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji ( AI ), aby pomóc nam wykorzystać metadane i zidentyfikować relacje między treścią a indywidualnymi widzami. Dzięki temu silniki rekomendacji będą bardziej dokładne i skuteczne.
IBM Watson Media Group zaoferował unikalny przykład rekomendowania treści w oparciu o kontekst z ostatnim eksperymentem TED . Strona wykorzystuje sztuczną inteligencję Watsona, aby analizować kontekstowo wypowiadane słowa na ścieżce audio i buduje solidny indeks metadanych dla łatwego porównywania i rekomendacji. System pozwala nawet znaleźć dokładny moment, w którym ktoś może mówić o konkretnym temacie - na przykład, gdybyś chciał wyszukać "osiedla Marsa", podniósłby się moment, w którym autor Andy Weir zaczyna mówić o swoich przewidywaniach dla człowieka życie na Marsie.
W tym roku konsumenci będą chcieli szybciej, sprawniej i bez rozległych poszukiwań. Poszukaj nowych funkcji i firm opartych na sztucznej inteligencji w 2018 roku, które mają na celu przyspieszenie, uproszczenie i dokładniejsze wyszukiwanie i dostarczanie treści.
3 Aktywność na żywo
Zaledwie 10 lat temu głównym sposobem interakcji z treściami wideo było zamieszczanie komentarzy poniżej filmów na żądanie, popularyzowanych przez YouTube . Aplikacje z drugiego ekranu, z których korzystaliśmy podczas oglądania telewizji na żywo lub w telewizji linearnej, stały się popularne pięć lat temu, ponieważ marki stworzyły niestandardowe wrażenia dla fanów na platformach takich jak Zeebox.
Twitter prawdopodobnie zyskał największą popularność w tym obszarze; miliony konsumentów już posiadały go na swoich urządzeniach i nie było wymagane tworzenie niestandardowych aplikacji. Kiedy Periscope i Meerkat rozpoczęły działalność w 2015 roku, nagle mieliśmy łatwy sposób na bezpośrednią interakcję z filmami na żywo na urządzeniach przenośnych - nie jest wymagany ekran telewizora.
Od 2013 r. Obserwujemy ogromny ruch w stronę Facebooka, który angażuje widzów w wideo - od pierwszego na żądanie, a od początku 2016 r. Za pośrednictwem Facebooka . Niezależnie od tego, czy korzystasz z przyjaznej dla konsumenta aplikacji mobilnej Facebooka do tworzenia filmów o domowej jakości, czy też używasz profesjonalnych narzędzi do niezawodnego tworzenia treści o wysokiej wartości produkcyjnej, teraz łatwiej jest wszystkim tworzyć transmisje na żywo, które w sposób wirusowy angażują widzów za pośrednictwem największego na świecie sieć społeczna. Interakcja odbiorców jest natychmiastowa podczas wydarzenia na żywo, a jej zasięg i zaangażowanie trwają długo po zakończeniu transmisji.
W 2018 roku spodziewamy się zobaczyć znacznie więcej internetowych transmisji na żywo obejmujących Facebook jako cel podróży, wykorzystując efekty wzmocnienia osobistych kanałów i stron grupowych, aby dotrzeć do coraz większej liczby odbiorców. Podobnie, spodziewaj się, że LinkedIn - obecny król sieci biznesowych - zacznie udostępniać różne funkcje wideo, które pozwolą zwiększyć zaangażowanie i wzmocnienie widowni.
4 VR / 360
Od kilku lat obserwujemy rynek wideo 360 ° i wciąż zyskujemy realną dynamikę. Nawet podczas oglądania z płaskim ekranem, na przykład z urządzenia mobilnego, które poruszasz się w różnych kierunkach, lub monitora komputerowego, na którym używasz myszy do poruszania się po filmie, łatwiej jest zanurzyć się w ustawieniu wideo 360 ° niż Wideo 2D.
Gdy wideo 360 ° jest połączone z zestawami słuchawkowymi Virtual Reality (VR), tworzy wrażenia "jesteś tam", które przemawiają do wielu osób. VR / 360 już pozwala wielu użytkownikom odwiedzać miejsca turystyczne, badać domy sprzedaży i doświadczać udoskonalonego szkolenia z setek lub tysięcy kilometrów. Dzięki transmisji wideo na żywo 360 ° osoby, które nie mogą brać udziału w profesjonalnych rozgrywkach ligowych, mogą usiąść na najlepszych fotelach i cieszyć się wydarzeniem niemal tak, jak na trybunach. Połącz kilka elementów interaktywności na predykturę numer trzy i masz potężny zestaw funkcji.
Jednak istnieje błędne koło, w którym adopcja nie nastąpi bez treści, a treści nie będą tworzone bez dedykowanej publiczności. Do tej pory największą barierą dla powszechnego stosowania technologii VR / 360 ° były:
Jakość treści. Więcej dostawców obsługuje strumieniowanie treści VR w technologii ABR, co ułatwia dostarczanie wciągających treści na urządzenia mobilne w najlepszej możliwej jakości. Korzystając ze standardowej technologii strumieniowania ABR - podobnie jak Netflix, użytkownicy przeglądarek Hulu i YouTube mogą otrzymywać obraz o wielkości do 4K na oko. ABR dostosowuje się do dostępnej sieci i zasobów komputerowych każdego widza, zmniejszając bariery kosztowe i technologiczne, które w przeciwnym razie mogłyby zakłócić dostarczanie strumienia VR.
Koszty sprzętu i technologii. Urządzenia do tworzenia i dostarczania treści były niegdyś strome, ale teraz stają się bardziej przystępne. Niektóre przykłady według kategorii obejmują:
- Odtwarzanie: Oculus , Sony , HTC i inne obniżają cenę swoich zestawów słuchawkowych. Inne technologie, takie jak Google Daydream , czynią urządzenia mobilne potężnymi możliwościami oglądania.
- Przechwytywanie: tanie aparaty, takie jak kamera ALLIE , Orah 4i i Insta 360 Pro , generują teraz transmisje na żywo 4K, 6K i 8K 360 ° - w tym szwy na aparacie, które dostarczają sferyczne i treści o charakterze prostokątnym bezpośrednio z urządzenia.
- Tworzenie i dostarczanie: Narzędzia takie jak Unreal Engine , Unity i NVIDIA ułatwiają generowanie bardzo wysokiej jakości treści VR i AR (Augmented Reality) w czasie rzeczywistym przy mniejszej mocy obliczeniowej.
Zawartość i odtwarzanie VR / 360 ° sprawi, że konsumenci będą musieli kupić nowy sprzęt i oprogramowanie. Ponieważ możliwość tworzenia i przenoszenia wideo VR / 360 ° z projektu naukowego do głównego przyciągania konsumentów w 2018 roku, spodziewamy się dużego wzrostu w tym obszarze.
5 Niskie opóźnienie
Świat tradycyjnych treści telewizyjnych i internetowych nadal się przecina, a wraz z nim coraz większa potrzeba synchronizacji czasu tych audycji. W 2017 r. Widzieliśmy wiele przykładów głośnych wydarzeń dostarczanych jednocześnie przez transmisję telewizyjną i transmisję strumieniową (OTT), a opóźnienia (lub opóźnienia) wbudowane w nasze adaptacyjne formaty przesyłania strumieniowego HTTP w ciągu ostatnich 10 lat zaczęły boleśnie oczywiste .
Poza telewizją - i opierając się na naszych przewidywaniach dotyczących interaktywności na żywo - opóźnienie jest zbyt wysokie dla większości dzisiejszych treści OTT na żywo , w których zachęca się publiczność do odpowiadania w czasie niemal rzeczywistym za pomocą komentarzy i pytań. Kilka dodatkowych sekund opóźnienia oznacza, że odpowiedzi widzów nie wracają do gospodarzy programu, dopóki rozmowa nie zostanie już przeniesiona.
W 2018 roku, gdy więcej treści premium jest dystrybuowanych zarówno w telewizji, jak i w Internecie, spodziewamy się, że opóźnienie transmisji strumieniowej na żywo w technologii OTT od wielu producentów treści spadnie do około pięciu sekund, zbliżając się do poziomu cyfrowej telewizji kablowej. W przypadku treści interaktywnych zbliżonych do rzeczywistych należy spodziewać się, że dostawcy treści przełączą się nawet na opcje przesyłania o niższej latencji, takie jak przesyłanie WebRTC i SRT , aby zmniejszyć opóźnienia do jednej lub dwóch sekund.6 Niezawodny UDP
Piętnaście do dwudziestu lat temu - we wczesnych dniach strumieniowania internetowego - większość strumieni dostarczano w niestandardowych formatach za pośrednictwem protokołu User Datagram Protocol lub UDP. W przeciwieństwie do protokołu TCP lub TCP, protokół UDP nie został zaprojektowany w celu zapewnienia dostarczania każdego pakietu danych. W tamtym czasie logika polegała na tym, że jeśli niektóre fragmenty wideo odpadły, lepiej było przez chwilę usterki, a następnie przejść, zamiast przejść do stanu buforowania i czekać na ponowną transmisję brakujących bitów - szczególnie w przypadku transmisji na żywo.
Gdy przepustowość uległa poprawie, a Internet stał się bardziej niezawodny, strumieniowanie było coraz częściej dostarczane za pomocą protokołu TCP. Kiedy transmisja adaptacyjna została przyłapana w 2008 roku, wideo zaczęło być dostarczane jako pliki HTTP przez TCP, korzystając z rosnącej infrastruktury internetowej. Podobnie jak inne treści internetowe, wideo może teraz łatwo przechodzić przez zapory ogniowe, być przechowywane na serwerach krawędziowych HTTP sieci dostarczania treści (CDN) i buforowane lokalnie w przeglądarkach.
Co się zmieniło? Czy zmierzamy w tył? Nie. Niezawodny protokół UDP staje się coraz bardziej popularny, ponieważ może teraz zapewniać następujące korzyści:
Małe opóźnienie . Chociaż ABR przesyłane strumieniowo przez HTTP dało wszystkim najlepszą jakość połączenia sieciowego i urządzenia, które może obsługiwać, dodało to również dużą zwłokę: zazwyczaj 30-45 sekund. Jeśli oglądasz transmisję na żywo z gry w jednym pokoju, a twoi znajomi oglądają tę samą grę na kablu w pokoju obok, będą kibicować (lub wzdychać) co najmniej 30 sekund, zanim strumień HTTP pokaże Ci, dlaczego . Z drugiej strony, niezawodny protokół UDP zapewnia niezawodne dostarczanie, zmniejszając opóźnienie do poniżej dwóch sekund.
Wysoka jakość przesyłania strumieniowego . Niezawodny protokół UDP może dostarczać zawartość równie niezawodnie jak TCP, ale wydajniej - czasem o znacznie wyższej jakości niż oferty HTTP over TCP w tym samym zatłoczonym połączeniu sieciowym. Rozwiązanie to rozwiązuje poważne problemy związane z przepływem pracy strumieniowej zarówno na odcinku pierwszej, jak i ostatniej mili: pomaga producentom treści na żywo uzyskiwać treści z odległych lokalizacji o słabej łączności, a także zapewnia wyższą jakość w porównaniu z lokalnymi i domowymi połączeniami sieciowymi.
Skalowanie może być nieco trudniejsze, gdy używasz niezawodnego UDP, ponieważ teraz musisz utrzymywać połączenia jeden-do-jednego pomiędzy każdą przeglądarką i serwerem multimediów. Na szczęście, dynamiczne technologie chmury i usługi strumieniowania sprawiły, że skalowanie było znacznie prostsze i tańsze niż 10 lat temu.
Google, Yahoo, Akamai i wiele innych aktywnie wdrożyło niezawodne infrastruktury UDP w 2017 roku. Modele biznesowe oparte na niezawodnych filmach o niskim opóźnieniu wciąż rosną w 2018 roku - na przykład synchronizacja telewizyjna i interaktywność widzów w czasie zbliżonym do klas, gry i webcasty - zobaczysz zwiększone wykorzystanie niezawodnego UDP do streamingu wideo.
7 HEVC
High-Efficiency Video Coding, lepiej znany jako kodek HEVC lub H.265, jest planowanym następcą powszechnie stosowanego standardu kompresji wideo AVC / H.264. H.265 obiecuje o 50% lepszą kompresję niż H.264 dla treści na żądanie i 35 procent lepiej dla transmisji na żywo. Umożliwia to nie tylko dostarczanie treści 1080p i 4K w porównaniu do typowych domowych połączeń internetowych, ale oznacza również, że ludzie korzystający z niskopasmowego łącza DSL i łącza satelitarnego mogą uzyskać wideo o dwukrotnie wyższej jakości, jaką mogą osiągnąć dzięki H.264.
Ale czekaj, mówisz - HEVC istnieje od około 2013 roku. Jeśli jest tak wielki, dlaczego nie został już powszechnie przyjęty? Cóż, istnieją trzy kluczowe powody:
Licencjonowanie . Istnieje kilka puli patentów HEVC, co sprawia, że koszty licencji są niejasne - i zdecydowanie wyższe niż istniejące koszty H.264. Firma Apple ogłosiła niedawno natywną obsługę formatu H.265 jako podstawowego formatu wideo w nowych urządzeniach iPhone i Mac, co może zwiększyć zaufanie do HEVC dla niektórych producentów urządzeń - chociaż inne prawdopodobnie będą czekać na większą jasność w 2018 roku.
W tym samym czasie będą śledzić rozwój dzięki bezpłatnemu standardowi kompresji AV1 z Alliance for Open Media. Jednak zaangażowanie Apple oznacza, że większość producentów treści będzie musiała stworzyć zawartość H.264, HEVC i ewentualnie AV1, aby dotrzeć do wszystkich możliwych ekranów. To prowadzi nas do ...
Wszechobecność . Natywna obsługa odtwarzania H.264 jest już dostępna w prawie wszystkich urządzeniach dzisiaj - co oznacza, że twórcy treści i dystrybutorzy nie muszą kompresować treści w wielu formatach (np. Windows Media, RealMedia, QuickTime i Adobe Flash). HEVC nie ma teraz w pobliżu tej wszechobecności, ale z zaangażowaniem firmy Apple w jej wspieranie, szacuje się, że ponad miliard urządzeń będzie zdolnych do HEVC w 2018 roku.
Ponieważ dotarcie do ekranów urządzeń Apple stało się priorytetem dla producentów treści w przeszłości, wielu może pominąć wdrażanie bezpłatnego kodeka AV1 w celu zmniejszenia liczby formatów, które muszą obsługiwać.
Przetwarzanie . HEVC pobiera do trzech razy więcej mocy obliczeniowej, aby rozpakować i odtwarzać na urządzeniach przeglądarek - ale nowe urządzenia z obsługą HEVC będą miały również sprzęt natywny do tego, aby odciążyć procesor, czyniąc go mniejszym problemem w 2018 roku. Na kompresji (lub koder), producenci treści i dystrybutorzy stają przed jeszcze większym wyzwaniem: 10 razy większa moc obliczeniowa jest wymagana, aby zamienić wideo w strumienie HEVC. Podobnie jak w przypadku skalowalności dla niezawodnego UDP, dynamiczne infrastruktury chmurowe - w tym akceleracja GPU na serwerach w chmurze - są teraz dostępne, aby kompresja HEVC była o wiele bardziej opłacalna w 2018 roku.